Pages

Sunday 21 October 2012

SESAL TAK PERNAH DATANG DULU

By : Nasah Ati


Kediaman sendiri untuk generasi baru Felda
TEMERLOH 7 Okt. - Warga peneroka Felda di negeri ini menyambut baik Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menyediakan peruntukan khas sebanyak RM1.5 bilion bagi membina 20,000 unit rumah di tanah rancangan itu dalam tempoh lima tahun........

Alhamdulillah, satu lagi pengumuman durian runtuh untuk generasi baru Felda. Apa pula nanti kata Sdr Mazlan Aliman seorang anak peneroka Felda berbangsa Melayu, beragama Islam merangkap Pengerusi Anak yang kononnya mewakili majoriti masyarakat anak anak Felda? Satu lagi gula-gula dari PM dan kerajaan BN? Semua yang baik dari kerajaan BN akan dikatakan tidak baik. Yang baik hanya datangnya dari mereka sahaja? Inilah yang dikatakan anak peneroka yang tidak berpijak di bumi nyata. 

Untuk membina sesuatu yang baik, amat payah dan mengambil masa yang agak lama. Tetapi untuk meruntuhkan, menghina, tidak mengiktiraf sesuatu perkara yang telah, sedang dan akan dibina amat MUDAH. Dan itu lah yang selama ini dilakukan oleh Sdr Mazlan Aliman,. APA KESUDAHANNYA NANTI? Jawapannya: Maruah dan keistimewaan orang Melayu Islam yang akan tergadai. SIAPA YANG UNTUNG DAN BERTEPUK TANGAN NANTI? Jawapannya: Sudah pasti kaum bukan pribumi anti Melayu Islam yang mengidam untuk melihat kejatuhan ISLAM, BANGSA MELAYU dan RAJA-RAJA MELAYU. Adakah ini yang saudara inginkan berlaku terhadap anak cucu kita? Pada ketika itu nanti, saya pasti Sdr Mazlan Aliman sudah menghilang ENTAH DI MANA......Apa yang pasti : "SESAL TAK PERNAH DATANG DULU".

No comments:

Post a Comment