Pages

Saturday 3 November 2012

USAHA BURUKKAN FELDA GAGAL

BY : Nasah Ati

SUNGAI SIPUT 3 Nov - Kira-kira 100 peneroka dan anak-anak peneroka Felda Lasah dekat sini, menghalang konvoi Kembara Oren yang turut disertai Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman daripada memasuki kawasan tersebut pagi ini.

Kumpulan tersebut turut membuat sekatan jalan raya bagi menghalang konvoi berkenaan meneruskan perjalanan bertujuan mengedarkan risalah dipercayai untuk memburuk-burukkan Felda.

Kejadian itu berlaku kira-kira pukul 10 pagi sebaik sahaja Mazlan dan Yang Dipertua Pas Kawasan Lenggong, Razman Zakaria bersama peserta konvoi 15 buah kenderaan tiba di laluan masuk utama kawasan tersebut.  Suasana menjadi tegang apabila berlaku pertikaman lidah dan insiden tolak-menolak antara kumpulan peneroka dengan peserta konvoi berkenaan.  Keadaan kembali tenang selepas 10 anggota polis bergegas ke tempat kejadian dan berunding dengan kedua-dua pihak.  Peserta konvoi berkenaan kemudiannya akur dan berpatah balik manakala kumpulan peneroka tersebut bersurai atas nasihat polis.

Seorang peneroka, Ahmad Hussain, 71, yang mewakili Jawatankuasa Kemajuan Rancangan, Jawatankuasa Kemajuan Kampong dan Jawatankuasa Mesjid Felda Lasah berkata, ekoran kejadian itu peneroka Felda berkenaan membuat laporan polis di Balai Polis Lintang di sini.

"Kami menolak sekeras-kerasnya kehadiran konvoi ini kerana mereka bertujuan memburuk-burukkan Felda.  Kita tidak mahu program ini merosakkan keharmonian masyarakat Felda," katanya kepada Mingguan Malaysia ketika ditemui di sini hari ini.

Bagi generasi kedua Felda, Zamry Abdullah, 42, konvoi berkenaan hanya bertujuan merosakkan perpaduan peneroka Felda di kawasan tersebut.

"Kita tidak boleh menerima kehadiran pemimpin pembangkang ke tanah rancangan Felda kerana kami tahu tujuan mereka adalah untuk memecah-belahkan perpaduan yang telah kami bina," katanya.

Sumber @ Mingguan Malaysia

Ulasan : Nasah Ati
Tak habis-habis Pengkhianat Bangsa ini mahu memporak perandakan keharmonian masyarakat Felda.  Semakin hampir pilihanraya nampaknya semakin galak Mazlan Aliman (MA) mahu menonjolkan diri dalam melaksanakan agenda politik busuk pembangkang untuk menguasai Putrajaya.  Semua sedia kamlum, MA melakukan ini dengan harapan akan menjadi calon utama dan popular bagi partinya di kawasan Parlimen Bera.  Ini kawasan Felda.  Adalah beliau akan diterima oleh masyarakat Felda sekira beliau menunjukkan sikap sebegini.  Apa yang pasti rakyat di kawasan Bera akan menanti beliau di sana....dah anda akan tau nanti apa nasib anda, MA.  Tunggu ......

Dipaparkan juga komen dan ulasan dari bloggers untuk tatapan pembaca :




Saturday, November 3, 2012By : Siemens - Melayumaju


Mazlan Aliman bila dia dikepung oleh warga Felda Sungai Lasah di Sg Siput, Perak....

L
Lain kali nak masuk kampung orang bagi salam dulu. Tengok orang terima atau tidak. Orang suka atau menyampah. Orang Felda dah sedar sekarang, tak ada faedahnya mereka mendengar tohmahan ANAK. Doa ANAK hanyalah 
untuk menghancurkan Felda, memecahbelahkan orang Felda. Sebelum adanya ANAK dan Mazlan dulu, warga 
Felda boleh hidup dengan aman dan harmoni, walaupun sesetengah tempat adanya PAS....Padan muka Rasakan tendangan orang felda..

By : Momando Perang Siber

MAZLAN ALIMAN PEMUNAFIK PAS DI'PENERAJANG' PENEROKA FELDA LASAH

MAZLAN ALIMAN TAK SEDAQ DIRI KENA 'PENERAJANG DENGAN PENEROKA FELDA LASAH. KENA HALANG TERUS MEROYAN.....HABIS BLOGER PEMBANGKANG MAIN ISU NI, TERMASUK SEKOQ BLOGER PENCACAI YANG 'MENLANCAU' HUDUD IAITU BROTHER MILO SUAM.SEDAQ DIRI LA KALAU ORANG TAK MAU KAT HANG PA. AUTA LEBIH SUMBANGAN KEPADA FELDA HABUK TARAK....DUIT SAKAU JUGAK....WOI MAZALAN ALIMAN,,,,,AMBIK LA PENGAJARAN BILA KENA PELANGKUNG SIKIT MASA DULU KAT FELDA SUNGAI TIANG KEDAH....MASIHKAH KAU INGAT WAHAI MAZALAN ALIMAN??????



By : Tenggara is Southeast

Kecut telur Mazlan Aliman bila dia dikepung oleh warga Felda Sungai Lasah di Sg Siput, Perak. Lebih kecut lagi bila dia mendengar para penduduk menjerit beramai-ramai, "kita balun Mazlan ramai-ramai".

Lain kali nak masuk kampung orang bagi salam dulu. Tengok orang terima atau tidak. Orang suka atau menyampah. Orang Felda dah sedar sekarang, tak ada faedahnya mereka mendengar tohmahan ANAK. Doa ANAK hanyalah untuk menghancurkan Felda, memecahbelahkan orang Felda. Sebelum adanya ANAK dan Mazlan dulu, warga Felda boleh hidup dengan aman dan harmoni, walaupun sesetengah tempat adanya PAS.

Eloklah tu, diharapkan agar warga-warga Felda yang lainpun bertindak sedemikian. Jangan biarkan orang seumpama Mazlan ini mengucar-kacirkan keharmonian Felda anda dengan tohmahan-tohmahan yang bukan-bukan. Selama inipun, kalau warga Felda susah, bukannya ANAK ataupun Mazlan yang tolong. Yang mereka tahu hanyalah menadah tong mintah sedekah dengan warga Felda.


Sedarlah Mazlan, warga Felda dah mual dengan perangai ko. Semalam dan hari ini, di Felda Bukit Besar, sempena program santai JOHORfm dengan JPMM DUN Pasir Raja, lebih dari seribu orang mendaftar menjadi ahli IKTIRAF. Ha...ha...ha... itu baru di DUN Pasir Raja. Apa ada jika nak bandingkan ahli ANAK yang cuma sekitar 8,000 orang di seluruh negara? Sudahlah Lan, baik ko jadi tukang sapu kat PASTI bini ko sebelum teruk ko kena balun dengan warga Felda yang dah menyampah dengan ko

No comments:

Post a Comment