Pages

Thursday 18 July 2013

Yayasan Felda agih RM90,000 bantu anak yatim

Mohd. Isa Samad bersama isteri Puan Sri Bibi Sharliza Mohd. Khalid (dua dari kanan) beramah mesra bersama salah seorang anak yatim ketika Majlis Kesyukuran Ahli Parlimen Jempol dan meraikan anak Yatim di Masjid Tuanku Muhriz, Bandar Seri Jempol, Negeri Sembilan, malam kelmarin.
JEMPOL 17 Julai - Yayasan Felda memperuntukkan RM90,000 untuk diagihkan kepada 300 anak yatim di sekitar daerah ini sempena menyambut ketibaan Hari Raya Aidilfitri.
Sumbangan berbentuk kelengkapan pakaian dan wang tunai itu disampaikan Pengerusi Yayasan Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad serta Pengarah Urusannya, Datuk Dr. Emel Faizal Mohd. Mokhtar di Masjid Tuanku Muhriz, Bandar Seri Jempol dekat sini malam tadi.
Menurut penerima, Nor Syazwani Md. Yunus, 13, dari Felda Palong Sembilan, dia melahirkan rasa gembira dan terharu terhadap sumbangan tersebut.
''Ayah telah meninggal dunia ketika saya berusia 5 tahun. Selepas pemergian ayah, saya dan empat beradik yang lain dibesarkan oleh ibu.
''Biasanya ibu yang akan menyediakan kelengkapan perayaan. Kami cuma beraya dalam keadaan yang sederhana sahaja. Saya amat gembira dan bantuan ini menceriakan lagi sambutan saya tahun ini,'' katanya.
Bagi, Nor Anisa Misban, 12, dari Kampung Serting Ulu pula, dia amat bersyukur apabila mengetahui dirinya terpilih untuk menerima bantuan daripada Yayasan Felda.
''Bila dapat tahu Yayasan Felda mahu membantu anak yatim, saya tidak pernah terfikir akan menerima bantuan ini kerana saya bukan anak Felda.
''Tetapi saya terkejut dan gembira apabila dimaklumkan sebagai salah seorang penerima, terima kasih kerana mereka amat prihatin," ujarnya.
Tambah Muhamad Zamri Karim 14, pula hadir ke program tersebut untuk menemani dua adiknya yang menerima bantuan dalam majlis tersebut.
''Saya tidak mendapat bantuan, namun diraikan dalam majlis ini sebagai tetamu sahaja. Hari ini saya datang untuk menemani dua adik perempuan saya berusia 12 dan 10 tahun yang menerima bantuan.
"Bantuan ini pastinya sangat membantu kami sekeluarga, apatah lagi dua ahli keluarga kami menerima bantuan pada hari ini. Ibu boleh berjimat untuk membuat persiapan raya nanti kerana Yayasan Felda telah membantu kami,'' ujarnya yang berasal dari Felda Serting Hilir Enam.
Sementara itu, rakannya, Muhammad Zulfitri Jasmin, 12, turut berkongsi kegembiraan apabila mendapat bantuan tersebut.
"Seronok sangat apabila Yayasan Felda jemput kami ke sini. Kami diberi makanan yang enak semasa majlis berbuka puasa, selain menerima wang tunai, kain pasang untuk membuat baju Melayu, kain samping, butang baju Melayu dan coklat,'' katanya yang kehilangan ayah dua tahun lalu.


© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment